КАКВО ОЗНАЧАВА "TUBELESS READY"?
Външна гума tubeless ready може да се използва без вътрешна или иначе казано с tubeless монтаж. Бордовете са конструирани така, че да осигуряват херметизация и добро захващане за шината. Тъй като шините и бордовете tubeless ready не са херметизирани, при монтирането в гумата трябва да се добави латексова течност. Тя има двойно предназначение: да херметизира гумата и да предотвратява евентуални спуквания.
ПРЕПОРЪЧИТЕЛЕН МОНТАЖ БЕЗ ВЪТРЕШНА ГУМА
При използване на тази гума с капла tubeless ready настойчиво препоръчваме монтаж без вътрешна гума, тъй като гумите tubeless ready са предназначени за употреба с латексова течност. Така тя ще разполага с двойна защита: лентата Hardskin, която предотвратява пробиванията, и латексова течност, запушваща малките дупки.
Допълнително предимство е по-ниското тегло и по-големият комфорт.
Необходимо оборудване за монтаж Tubeless Ready
Вентил tubeless;
бандажна лента tubeless;
латексова течност;
шина tubeless ready;
крачна помпа или компресор.
Как се поставя гума Tubeless Ready?
Това видео обяснява стъпка по стъпка монтажа Tubeless Ready:
на английски - https://www.youtube.com/watch?v=EhhyFMIZtH4;
на френски - https://www.youtube.com/watch?v=0K8mcR1Lymo.
КАК СЕ ПОМПА ГУМАТА?
Напомпайте внимателно гумата. Препоръчителното налягане е указано върху канта на гумата и в описанието на продукта.
Преди всяко излизане проверявайте дали налягането в гумите е подходящо за съответните условия.
Съветите на експертите
При напомпване на гумата налягането се определя според вида на терена и климатичните условия.
При каране в дъждовно време можете да намалите налягането на гумата, за да увеличите сцеплението.
Обратно, при каране в сухо време можете да увеличите налягането.
КАК ДА ПРЕЦЕНИТЕ ИЗНОСВАНЕТО НА ГУМАТА?
За отчитане степента на износване на шосейните гуми и най-вече на необходимостта от смяна, трябва да се проверява състоянието на протектора. Белезите на износване включват:
разнищване на протектора;
поредица малки цепнатини;
заглаждане на протектора;
подаване на каркаса.
Това са някои от белезите, които показват, че гумата е за смяна