ГАМАТА RCR
Гамата RCR ще очарова всички колоездачи, които търсят безкомпромисно окомплектован велосипед. Ефективността беше основният ни приоритет при разработването на този велосипед. Сечението на всяка тръба е изчислено така, че да осигурява максимална ефективност при основните ъгли на насрещен въздушен поток (-15°/+15°).
Изключителен модел в категорията "aero light" – идеалното съчетание от лекота, здравина и аеродинамика.
Ако търсите велосипед, с който да побеждавате на всякакви терени, RCR ви очаква.
КАКВА Е РАЗЛИКАТА МЕЖДУ RCR И RCR PRO?
При една рамка от карбон са важни геометрията, формата и наслояването. Наслояване е подредбата и ориентацията на въглеродните влакна. Не всички влакна имат едни и същи свойства.
За рамката на RCR сме използвали само високомодулни влакна. За RCR PRO избрахме изключителни влакна, които повишават здравината на рамката в най-критичните зони и същевременно леко намаляват теглото.
RCR pro е готов за колоездене на най-високо ниво.
ПО-ПОДРОБНО ЗА РАМКАТА
Боядисана, рамката на RCR в размер М тежи 830 г.
Боядисана, рамката на RCR PRO в размер М тежи 790 г.
Боядисана, вилката на RCR в размер М тежи 380 г.
Рамката е съвместима с гуми, не по-широки от 33 мм.
Възможно е отклонение от посоченото тегло в зависимост от цветовете (+/- 50 г).
ВНИМАНИЕ: горната, долната и седалковата тръби на карбоновите рамки не бива да се поставят в стяга (велостенд, автомобилен багажник). Карбонът е много здрав материал, но не е устойчив на компресия.
ИЗБОР ОТ РАЗЛИЧНИ ПОКРИТИЯ
Различните конфигурации от командни групи и капли са и с различни покрития, за да изберете най-подходящия за вас модел.
Рамките на RCR и Pro са с покритие "carbon brut" (суров карбон), защитено с матов лак. Въглеродните влакна са видими, тъй като не са покрити с боя. Всяка рамка е уникална, тъй като сглобяването на 450-те части се извършва на ръка в калъпа. Освен техническите качества, които се постигат в резултат на този процес, рамката се олекотява със 100 г.
УПРАВЛЕНИЕ
Интелигентно проектираната кормилна система с вътрешни жила гарантира плавно управление и се поддържа лесно.
DEDDA x VAN RYSEL Superbox EVO, лапата е олекотена, без това да се отразява на здравината ѝ. XS: 80 мм. S: 90 мм.
M: 100 мм
L : 110 мм. XL: 120 мм.
Кормило DEDA SUPERZERO RS (карбон).
Посочените размери на Deda са от край до край (например: кормило 400 мм, измерено от ос до ос = 420 мм – ширина, указана от Deda).
Ширина от ос до ос:
XS/S: 400 мм.
M, L: 420 мм. XL: 440 мм.
КОМАНДНА ГРУПА SRAM FORCE И ИЗМЕРВАТЕЛ НА МОЩНОСТТА QUARQ
RCR е оборудван с пълна командна група SRAM FORCE ETAP AXS и датчик за мощност QUARQ. Датчикът за мощност е задължителен за колоездачите, които искат да напредват, планирайки своите тренировки.
Общо тегло на трансмисията: 2920 г с датчика за мощност.
Електрическата група е захранвана от две отделни батерии (по една за всеки дерайльор). С приложението SRAM connect може да задавате параметрите на велосипеда и да получавате данни за представянето си.
ТРАНСМИСИЯ SRAM FORCE
ПАЛЦОВА КОМАНДА: FORCE ETAP AXS D2.
Преден дерайльор: FORCE ETAP AXS D2.
Заден дерайльор: FORCE ETAP AXS D2 MAX 36T.
Касета: FORCE XG 1270 D1 10-33.
Курбел: FORCE D2 DUB PM 48/35T.
Дължина на рамото според размера на велосипеда – XS, S: 165;
S: 170 мм;
M: 172,5 мм;
L, XL: 175 мм.
Верига SRAM FORCE.
Елементите SRAM са съвместими и взаимозаменяеми за гамите FORCE и RIVAL.
ПОДДРЪЖКА НА ТРАНСМИСИЯТА
Трансмисията изисква редовна поддръжка, особено ако карате в по-тежки условия (мокър и/или кален път). Така тя ще издържи по-дълго.
Веригата трябва да се проверява редовно с този инструмент:
https://www.decathlon.bg/p/120530-124385_tester-za-iznosvane-na-velosipedna-veriga.html?objectID=2002444&queryID=802d98189423bf71cbc965a816c5cad2
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ НА ЖИВОТА НА ТРАНСМИСИЯ
При покупка на велосипед и избор на трансмисия трябва да имате предвид и разходите по нейната поддръжка.
Дадените долу стойности са средни и варират значително в зависимост от поддръжката.
Средната продължителност на живот на една добре поддържана верига е 5000 км.
Средната продължителност на живот на венец-касета е 10 000 – 12 000 км.
Нередовната поддръжка може да доведе до прескачане на веригата, което да повреди рамката.
ДИСКОВИ СПИРАЧКИ
Дискови спирачки SRAM FORCE с дискове 160 отпред и 140 мм отзад.
Дисковите спирачки SRAM FORCE са хидравлични, което прави спирането по-плавно и по-мощно, отколкото с хидромеханични спирачки.
Необходим е период на разработване. Достатъчно е да се осъществят 20 плавни спирания при ниска скорост (20 км/ч) и още една серия при 30 км/ч. И двете спирачки трябва да се разработят добре.
Разработването осигурява по-добро сцепление между накладките и диска.
ПОДДРЪЖКА НА ХИДРАВЛИЧНИ СПИРАЧКИ
Хидравличните спирачки работят на принципа на затворен кръг между спирачното лостче и спирачния апарат.
Херметизацията се осъществява от маркуч.
С времето налягането в него постепенно намалява, което понижава и ефикасността на спиране. Когато лостчето стане твърде "меко" или започне да достига до кормилото, е време да обезвъздушите системата. За това са необходими специални инструменти и познания.
ПРЕДУПРЕЖДЕНИЯ И РЕГУЛИРАНЕ
Внимание: не задействайте спирачките без капла – така рискувате да залепите накладките.
Ако дискът опира в накладките, трябва да центровате каплата и апарата:
– Отпуснете оста на каплата. – Стиснете силно спирачката, задръжте и стегнете оста.
– Ако проблемът не е отстранен, обърнете се към нашия сервиз.
КАПЛИ ZIPP 404 FIRECREST
Каплата 404 от ZIPP е още по-ефективна. Капла от 100% карбон без вътрешен ръб, tubeless ready.
Височината на профила е 58 мм, като при предишния модел, но новата главина ZR1 осигурява повече плавност и по-малко триене в зоните на свободно движение.
Вътрешната широчина 23 мм гарантира много добра съвместимост с гуми със сечение 28 мм.
Налягането трябва да бъде между 3 и 5 бара максимум.
Двете капли тежат 1470 г.
ГУМИ CONTINENTAL GP 5000 S TR
По-бързо и по-комфортно колоездене с повишена устойчивост на спукване – с гумите Tubeless ready Continental GP5000 S.
700x28C: налягане между 4,00 и 6,50 бара.
280 г.
TUBELESS МОНТАЖ ИЛИ МОНТАЖ С ВЪТРЕШНА ГУМА
Препоръчваме ви да използвате безкамерен (tubeless) монтаж – с велосипеда се продава tubeless вентил.
Безкамерният монтаж гарантира по-голям комфорт и по-висока ефективност, и позволява самовъзстановяване на гумата при малки пробиви.
Разбира се, винаги е добре да разполагате с вътрешна гума в чантичката с ремонтни принадлежности в случай на по-сериозен пробив.
ПОЗИЦИЯ
Седалково колче RCR от карбон: 15 мм.
Седалка FIZIK ARGO VENTO R5 или FIZIK ANTARES R5 според модела.
Състезателните ни седалки, разработени съвместно с професионални колоездачи, са с къс връх, който спомага за по-голяма стабилност и намаляване на натиска върху меките тъкани.
Тегло: 225 г (140 мм).
Педали
Продава се без педали.
КАКЪВ РАЗМЕР ДА ИЗБЕРЕТЕ?
Погледнете таблицата с данни за геометрията на велосипеда.
Ако сте между два размера, по-късият велосипед е по-подходящ за колоездачи, залагащи на пъргавината. Ако напротив, искате да си осигурите по-удобна стойка за каране на дълги разстояния, изберете на по-дългия.
ВАЖНО: БЕЗОПАСНОСТ
Каплите ZIPP са "hookless", което означава, че нямат вътрешен ръб, който да задържа гумата в шината.
Гумата се задържа притисната към шината от налягането.
Трябва да се спазва максималното налягане, препоръчано от ZIPP. В никакъв случай то не трябва да надвишава 5 бара, тъй като това може да доведе до блокиране.