ГАМАТА RCR
Гамата RCR ще очарова всички колоездачи, които търсят безкомпромисно окомплектован велосипед. Ефективността беше основният ни приоритет при разработването на този велосипед. Сечението на всяка тръба е изчислено така, че да осигурява максимална ефективност при основните ъгли на насрещен въздушен поток (-15°/+15°).
Изключителен модел в категорията "aero light" – идеалното съчетание от лекота, здравина и аеродинамика.
Ако търсите велосипед, с който да побеждавате на всякакви терени, RCR ви очаква.
КАКВА Е РАЗЛИКАТА МЕЖДУ RCR И RCR PRO?
От първостепенна важност за рамката от карбон са геометрията, формата и наслояването. Наслояването е подредбата и ориентацията на въглеродните влакна. Не всички влакна имат едни и същи свойства.
За рамката на RCR сме използвали високомодулни влакна.
За RCR PRO избрахме изключителни влакна, които повишават здравината на рамката в най-критичните зони и същевременно намаляват теглото.
RCR PRO е готов за колоездене на най-високо ниво.
ПО-ПОДРОБНО ЗА РАМКАТА
Боядисаната рамка на RCR PRO тежи 800 г в размер M.
Боядисаната вилка на RCR тежи 380 г в размер M.
Рамката е съвместима с гуми с максимално сечение 33 мм.
Възможно е отклонение от посоченото тегло в зависимост от цветовете (+/- 50 г).
ВНИМАНИЕ: рамките от карбон не бива да се захващат със стяга (монтажен стенд, автомобилен велобагажник) в горната, долната или седалковата тръба. Карбонът е много здрав материал, но не е устойчив на притискане.
УПРАВЛЕНИЕ
Прецизно проектираната кормилна система с интегрирани брони осигурява плавно управление и се поддържа лесно.
Комбинацията DEDA и VAN RYSEL съчетава аеродинамика, ергономичност и твърдост:
XXS 90 X 380; XS 90 X 380; S 90 X 400; M 100 X 400; L 110 X 400; XL 120 X 400.
КОМАНДНА ГРУПА SRAM RED И ИЗМЕРВАТЕЛ НА МОЩНОСТТА QUARQ
Този RCR е оборудван с новата пълна командна група SRAM RED ETAP AXS D2 2PC и датчик за мощност QUARQ. Датчикът за мощност е задължителен за колоездачите, които искат да напредват, планирайки своите тренировки.
Общо тегло на трансмисията: 2400 г с датчика за мощност.
Електрическата група е захранвана от две отделни батерии (по една за всеки дерайльор). С приложението SRAM connect може да задавате параметрите на велосипеда и да получавате данни за представянето си.
ТРАНСМИСИЯ SRAM RED ETAP AXS
ПАЛЦОВА КОМАНДА: RED ETAP AXS D2 2PC. Преден дерайльор: RED ETAP AXS D2 2PC. Заден дерайльор: RED ETAP AXS D2 MAX 36 зъба.
Касета: RED XG 1290 10-33. Курбел: RED AXS PM 48/35T. Ос-касета: SRAM DUB BB86 CERAMIQ: Курбел: FC SRAM RED AXS D2 PM 48/35T. Дължината на рамото зависи от размера: XS – 165 мм, S – 170 мм, M – 172,5 мм, L - 175 мм. Верига: SRAM RED D2. Частите SRAM могат лесно да се сменят при нужда, а гамите RED и FORCE са взаимносъвместими.
ПОДДРЪЖКА НА ТРАНСМИСИЯТА
Трансмисията изисква редовна поддръжка, особено ако карате в по-тежки условия (мокър и/или кален път). Така тя ще издържи по-дълго.
Веригата трябва да се проверява редовно с този инструмент:
https://www.decathlon.bg/p/120530-124385_tester-za-iznosvane-na-velosipedna-veriga.html?objectID=2002444&queryID=802d98189423bf71cbc965a816c5cad2
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ НА ЖИВОТА НА ТРАНСМИСИЯ
При покупка на велосипед и избор на трансмисия трябва да имате предвид и разходите по нейната поддръжка.
Дадените долу стойности са средни и варират значително в зависимост от поддръжката.
Средната продължителност на живот на една добре поддържана верига е 5000 км.
Средната продължителност на живот на венец-касета е 10 000 – 12 000 км.
Нередовната поддръжка може да доведе до прескачане на веригата, което да повреди рамката.
ДИСКОВИ СПИРАЧКИ
Дискови спирачки SRAM RED D2 с дискове 160 мм отпред и 140 мм отзад.
Дисковите спирачки SRAM RED D2 са хидравлични, което прави спирането по-плавно и по-мощно, отколкото с хидромеханични спирачки.
Необходим е период на разработване. Достатъчно е да се осъществят 20 плавни спирания при ниска скорост (20 км/ч) и още една серия при 30 км/ч. И двете спирачки трябва да се разработят добре.
Разработването гарантира по-добро сцепление между накладките и диска.
ПОДДРЪЖКА НА ХИДРАВЛИЧНИ СПИРАЧКИ
Хидравличните спирачки работят на принципа на затворен кръг между спирачното лостче и спирачния апарат.
Херметизацията се осъществява от маркуч.
С времето налягането в него постепенно намалява, което понижава и ефикасността на спиране. Когато лостчето стане твърде "меко" или започне да достига до кормилото, е време да обезвъздушите системата. За това са необходими специални инструменти и познания.
ПРЕДУПРЕЖДЕНИЯ И РЕГУЛИРАНЕ
Внимание: не задействайте спирачките без капла – така рискувате да залепите накладките.
Ако дискът опира в накладките, трябва да центровате каплата и апарата:
– Отпуснете оста на каплата. – Стиснете силно спирачката, задръжте и стегнете оста.
– Ако проблемът не е отстранен, обърнете се към нашия сервиз.
КАПЛИ ZIPP 353 NSW
С вълнообразната форма на шината и височина 45 мм, 353 NSW дава възможност за бързо каране по всякакви терени благодарение на авангардната си аеродинамична ефективност и изключителна стабилност при страничен вятър. 353 NSW е най-леката безкамерно капла на Zipp до момента, което я превръща в най-доброто средство за откъсване от групата.
Тегло: 1308 г. https://www.sram.com/fr/zipp/models/wh-353-ntld-a1
ГУМИ CONTINENTAL GP 5000 S TR
Шосейната гума Continental Grand Prix 5000 S TR е най-леката и бърза гума. Снабдена е с по-здрави кантове от своя предшественик GP 5000. Карайте по-бързо и по-удобно, с повишена защита срещу спукване.
700x28: налягане между 3,00 и 5,00 бара.
280 г.
TUBELESS МОНТАЖ ИЛИ МОНТАЖ С ВЪТРЕШНА ГУМА
Препоръчваме ви да използвате безкамерен (tubeless) монтаж – с велосипеда се продава tubeless вентил.
Безкамерният монтаж гарантира по-голям комфорт и по-висока ефективност, и позволява самовъзстановяване на гумата при малки пробиви.
Разбира се, винаги е добре да разполагате с вътрешна гума в чантичката с ремонтни принадлежности в случай на по-сериозен пробив.
ПОЗИЦИЯ
Карбоново седалково колче RCR (140 мм).
Дължина в зависимост от размера на велосипеда – XS - 316.
S: 331.
M: 356.
L, XL: 406. Седалка ARGO 00. Тази състезателна седалка е разработена в сътрудничество с професионални колоездачи. Отличава се с къса предна част, която повишава стабилността и облекчава натиска в зоната на слабините.
Тегло: 144 г (140 мм).
Педали
Продава се без педали.
КАКЪВ РАЗМЕР ДА ИЗБЕРЕТЕ?
Погледнете таблицата с данни за геометрията на велосипеда.
Ако сте между два размера, по-късият велосипед е по-подходящ за колоездачи, залагащи на пъргавината. Ако напротив, искате да си осигурите по-удобна стойка за каране на дълги разстояния, изберете на по-дългия.
ВАЖНО: БЕЗОПАСНОСТ
Каплите ZIPP са "hookless", което означава, че нямат кука, която да задържа гумата в шината.
Гумата се задържа притисната към шината от налягането.
Внимание:
Трябва да се спазва максималното налягане, препоръчано от ZIPP. В никакъв случай то не трябва да надвишава 5 бара, тъй като това може да доведе до блокиране.