Техническа информация
Размер 156 см:
нос 296 мм, талия 255 мм, опашка 296 мм, радиус 8,4 м, препоръчителен разкрач (разстояние между автоматите) 575 мм. Размер 158 см WIDE:
нос 304 мм, талия 266 мм, опашка 304 мм, радиус 8,4 м, препоръчителен разкрач (разстояние между автоматите)
585 мм. С фабрично положена вакса.
Тегло (без автомати)
Размер 152: 2710 г +/- 6%, размер 153MW: 2800 г +/- 6%, размер 156: 2848 г +/- 6%, размер 158W: 3000 г +/- 6%.
Как да изберете подходящата дължина на сноуборда?
За фрийстайл изберете по-къса дъска: -20 до -25 (например за сноубордист с ръст 1,74 м е подходяща дъска от 154 до 149 см).
По-късата дъска допринася за по-лесно завъртане и трикове. По-дългата дъска осигурява стабилност при висока скорост и приземяване.
Дъската Park & Ride е сравнително къса. Размерът 158 Wide е подходящ за високи хора.
152 см => от 1,67 до 1,77 м,
153 см MID WIDE => от 1,68 до 1,78 м,
156 см =>
от 1,71 до 1,81 м; 158 см => от 1,70 до 1,90 м.
Качество на пързаляне на Синтерованата база е най-добрата база.
Базите на сноуборд дъските са изработени от полиетилен, но по две различни технологии: екструдиране и синтероване. При синтероването полиетиленът е с по-голяма плътност, затова синтерованите бази са по-висок клас. С нея пързалянето е наистина незабравимо.
Какво означава Wide?
Дъските Wide са по-широки от стандартните и са подходящи за хора с големи стъпала, като целта е да се предотврати стъпалата да са в контакт със снега при завой, което би предизвикало падане.Измерваме широчината на дъската Wide в центъра. В Декатлон дъските са раздени:
1. до 245 мм (36-40) - тясна дъска, 2. от 246 до 255 мм (38-42) - стандартна дъска, 3. от 256 до 265 мм (41-44) - средно широка дъска (Mid Wide),
4. над 266 мм (43-49) - широка дъска (Wide).
Сетбек на 20 мм
Сетбек (setback) означава, че точките на контакт на дъската и снега не са симетрични по отношение на центъра, а са изместени назад. Автоматите също са изместени назад със същото разстояние.
20 мм => леко изместване. Характерен е за мултифункционалните дъските, за да позволи каране в двете посоки, освен това допринася за баланс при завъртане (във въздуха или на пистата).