КОЛЕКЦИЯ "NORTH STAR"
Тази изключителна колекция е вдъхновена от легендарните състезания, които се провеждат нощем.
Тя включва велосипед, очила PERF 900 и шапка за след състезанието.
Готов за състезания, с капли DUKE и тубуларни гуми DUGAST, този велосипед ви предлага най-добрите технологии от VAN RYSEL с версията PRO на рамката RCX 2.
Тези предимства се допълват от трансмисия SRAM FORCE AXS, кормило ZIPP от карбон и карбоново седалково колче ZIPP. За мълниеносни ускорявания.
РАМКА RCX 2 PRO
Върховата версия на рамката RCX 2 – RCX 2 PRO: с високомодулни карбонови влакна, гарантиращи още повече лекота и твърдост за най-взискателните колоездачи. Сред множеството подобрения на тази рамка в сравнение с RCX се откроява улесненото почистване на калта от връзката между седалковата тръба и стойките на седалката.
Основният триъгълник е повдигнат, а формата на челната тръба улеснява поставянето на рамо при пренасяне на велосипеда.
РАМКА И ВИЛКА
Рамка и вилка, изработени изцяло от високомодулен карбон.
Рамката е одобрена от Международния колоездачен съюз (UCI).
Жилата са прокарани през долната тръба.
Тегло на рамката: 966 г.
Тегло на вилката: 425 г.
ТРАНСМИСИЯ
Нов модел група SRAM FORCE AXS 12 S. Много прецизна и изключително бърза електрическа трансмисия. Смяната на скоростите се извършва лесно дори по стръмен терен. Системата функционира със сваляща се външна батерия, разположена върху задния дерайльор. За да се възползвате максимално от групата SRAM FORCE ви препоръчваме да свалите приложението SRAM CONNECT.
ПАЛЦОВА КОМАНДА: SRAM FORCE.
ЗАДЕН ДЕРАЙЛЬОР: SRAM FORCE AXS D2.
ВЕРИГА: SRAM FORCE 12S.
ПОДДРЪЖКА НА ТРАНСМИСИЯТА
Трансмисията изисква редовна поддръжка, особено ако карате в по-тежки условия (мокър и/или кален път). Така тя ще издържи по-дълго.
Веригата трябва да се проверява редовно със следния инструмент:
https://www.decathlon.bg/p/120530-124385-tester-za-iznosvane-na-velosipedna-veriga.html;
реф. номер: 8351086.
КУРБЕЛ, ОС-КАСЕТА
ПЛОЧА: SRAM FORCE 40 зъба. КАСЕТА 12 СКОРОСТИ: SHIMANO 10/33.
Дължина на рамената на курбела според размера на велосипеда –
XS: 165 мм; S: 170 мм;
M: 172,5 мм;
L, XL: 175 мм.
ОС-КАСЕТА:
SRAM DUB PF 86,5.
КАПЛИ ЗА КОЛОКРОС DUKE BACCARA 36 ЗЪБА, С ДИСКОВЕ
Карбоновите капли DUKE Baccara X-Machine са предназначени за тубуларни гуми, подходящи за състезания по колокрос, пригодени за всякакви терени (пясък, кал, трева и т.н.). Широчината от 27,6 мм гарантира по-стабилно прилягане на тубуларната гума, което осигурява по-добро сцепление и ефективност, ограничаващи риска от изскачане на гумата.
Главина DT SWISS 240.
Височина на профила: 17,5 мм.
Предна ос: 100 x 12.
Задна ос: 142 x 12.
Подходящи за тубуларни гуми със сечение от 28 до 38 мм.
ТУБУЛАРНИ ГУМИ DUGAST TYPHOON
Тубуларните гуми DUGAST са еталон в света на колокроса. Многофункционалният модел Typhoon е предназначен за състезания.
С конструкцията на кордата (слоя под протектора) от 100% памук, получавате отлична устойчивост на спукване, слабо съпротивление на търкаляне и висока маневреност в завоите.
Тегло: 390 г.
Максимално налягане: 5 бара.
СПИРАЧКИ
Хидравличните дискови спирачки SRAM FORCE гарантират по-плавно и по-мощно спиране в сравнение с хидромеханични. Дискове с диаметър 160 мм отпред и отзад.
Необходим е период на разработване. Достатъчно е да се осъществят 20 плавни спирания с ниска начална скорост (20 км/ч) и още една серия с начална скорост от 30 км/ч. И двете спирачки трябва да се разработят добре.
Разработването осигурява по-добро сцепление между накладките и диска.
ПОДДРЪЖКА НА ХИДРАВЛИЧНИ СПИРАЧКИ
Хидравличните спирачки работят на принципа на затворен кръг между спирачното лостче и спирачния апарат.
Херметизацията се осъществява от маркуч.
С времето налягането в него постепенно намалява, което понижава и ефикасността на спиране. Когато лостчето стане твърде "меко" или започне да достига до кормилото, е време да обезвъздушите системата. За целта са необходими специални инструменти и познания.
ПРЕДУПРЕЖДЕНИЯ И РЕГУЛИРАНЕ
ВНИМАНИЕ: не задействайте спирачките без капла – така рискувате да залепите накладките.
Ако дискът опира в накладките, трябва да центровате каплата и апарата:
– Освободете оста на каплата.
– Стиснете силно спирачката, задръжте и стегнете оста.
– Ако дискът отново опира, повторете същата операция, като освободите апарата.
– Ако проблемът не е отстранен, обърнете се към нашия сервиз.
КОРМИЛО, ЛАПА, ЧАШКИ
КОРМИЛО: ZIPP SL 70 ERGO, от карбон, REACH ("издаване"): 70; DROP ("спадане"): 128 мм.
Широчина – XS, S: 400 мм;
M, L, XL: 420 мм.
ЛАПА: ZIPP Service Course, от алуминий, ъгъл: 6°.
Дължина –
XS: 70 мм; S: 80 мм;
M: 90 мм;
L: 100 мм; XL: 110 мм.
СЕДАЛКА, КОЛЧЕ
СЕДАЛКА: FIZIK VENTO ARGO X3.
СЕДАЛКОВО КОЛЧЕ: ZIPP SL Speed, от карбон, 27,2 мм.
Дължина –
XS, S: 300 мм;
M, L, XL: 400 мм.
ПЕДАЛИ
Продава се без педали.
ТЕГЛО
7,35 кг в размер M без педалите.
ПОДДРЪЖКА НА ВЕЛОСИПЕДА
Имайте предвид, че велосипедите ни за крос и гравел изискват специални грижи. Те често се използват в по-тежки и по-предизвикателни към материалите условия. Редовната поддръжка е задължително условие за запазване на доброто състояние на велосипеда. Частите на трансмисията трябва да се сменят по-често, отколкото при шосейните велосипеди. Редовно трябва да се извършват проверки на затягането на осите на каплите, на скобите на седалката, на лапата и на други части.
ПОДХОДЯЩ ЛИ Е ТОЗИ ВЕЛОСИПЕД ЗА ГРАВЕЛ КОЛОЕЗДЕНЕ?
Гравел е общ термин, който обединява широк диапазон от условия.
Този велосипед е предназначен преди всичко за велокрос. Той не е конструиран за носене, осите на каплите не са усилени.
Рамката няма уши за багажници или калници.
С подходящи гуми обаче той може да ви отведе на спортни преходи извън трасетата. Все пак имайте предвид, че каплите не са подходящи за спускане по каменисти планински пътеки.
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ НА ЖИВОТ НА ТРАНСМИСИЯТА
При покупка на велосипед и избор на трансмисия трябва да имате предвид и разходите по нейната поддръжка.
Дадените по-долу стойности са средни и варират значително в зависимост от поддръжката.
Средната продължителност на живот на добре поддържана верига при КОЛОКРОС е 4000 км.
Средната продължителност на живот на венец-касета при КОЛОКРОС е 6000 – 10 000 км.
РАЗЛИКИ МЕЖДУ RCX 2 И RCX 2 PRO
Ключови за рамката от карбон са геометрията, формата и наслояването. Под наслояване се разбира подредбата и ориентацията на карбоновите влакна. Не всички влакна имат едни и същи свойства.
Рамката на RCX 2 е изработена изцяло от високомодулни влакна. Рамката RCX 2 PRO е изработена от специални влакна, които повишават здравината ѝ в най-критичните зони, като същевременно я олекотяват.
RCX 2 PRO е готов за колоездене на най-високо ниво.