ПРОГРАМА E-EDR AF
E-EDR AF е велосипед от нашата гама за дълги преходи. AF е съкращение от aluminium frame (алуминиева рамка). Гамата ни за дълги преходи включва велосипеди за колоездачи, чиито приоритет е удоволствието от карането.
Алуминиевата рамка и комплектът Mahle (3,5 кг) правят този електрически велосипед лек и комфортен.
За вашата безопасност цялата гама е оборудвана с хидравлични дискови спирачки и гуми с широчина 32 мм.
КАКВО ПРЕДСТАВЛЯВА ЕЛЕКТРИЧЕСКОТО ПОДПОМАГАНЕ?
Велосипед с електрическо подпомагане. Спортен велосипед, а не просто електрически мотопед за разходки.
С променящото се подпомагане може да удължите маршрутите си или да откриете нови трасета.
С велосипеда с електрическо подпомагане може да преодолеете сериозно изкачване и след това да разполагате със сили да се справите с още едно.
Европейската нормативна уредба ограничава скоростта на електрическите велосипеди до 25 км/ч. При достигане на тази стойност подпомагането се изключва.
КАКВИ СА ВЪЗМОЖНОСТИТЕ НА ТОЗИ ВЕЛОСИПЕД?
Комплектът мотор и батерия Mahle осигурява енергия 250 Wh. Ако искате да увеличите значително енергийния ресурс на велосипеда си, трябва да добавите външна батерия.
Събрахме екип от изпитатели от двата пола, които в продължение на 6 месеца караха при различни условия на денивелация, температура и нива на подпомагане, за да осигурят реална информация за възможностите на този велосипед.
Велосипедът предлага 3 режима на подпомагане.
КАК РАБОТИ УДЪЛЖИТЕЛЯТ НА ПРОБЕГА?
Удължителят на пробега представлява външна батерия, която се свързва с основната още при потегляне.
Предназначението му е да възстановява енергията, която тя отдава по време на каране на велосипеда.
Може да купите удължител на пробега на DECATHLON.bg.
ПРИМЕРИ ЗА ПРОБЕГ
Марк (8000 км годишно).
С оригиналната батерия: 120 км – денивел. +1000 м, режими на подпомагане 1&2, средна V 24,7 км/ч – празна батерия.
С допълнителна батерия: 163 км – денивел. +1500 м, режими на подпомагане 1&2, средна V 23,8 км/ч – остават 23% от заряда на батерията. Допълнителната е празна.
Диана (3000 км годишно).
С оригиналната батерия: 60 км – денивел. +354 м, режим на подпомагане 2, средна V 23,8 км/ч. С допълнителната батерия: 91 км – денивел. +1296 м, режим 2.
ПРИМЕРИ ЗА ПРОБЕГ В ПЛАНИНА
Патрик (5000 км годишно). Живее в Алпите.
С оригиналната батерия: 67 км – денивел. +1118 м, режими на подпомагане 1&2, средна V 26,2 км/ч.
С допълнителната батерия: 112 км – денивелация +2934 м, средна V 23,4 км/ч, режими на подпомагане 1&2.
Сандрин (2000 км годишно). Живее в Алпите.
С оригиналната батерия: 40 км – денивел. +900 м, средна V – 20 км/ч, режим на подпомагане 3.
С допълнителната батерия: 65 км – денивелация +1600, средна V 20 км/ч, режим на подпомагане 3.
ПОЗИЦИЯ
Алуминиево седалково колче VAN RYSEL с диаметър 27,2 мм.
XS: 200 мм;
S: 300 мм;
M/L/XL: 350 мм.
Седалка VAN RYSEL sport 900.
ИНФОРМАЦИЯ ЗА БАТЕРИЯТА
Когато зарядът на батерията падне под 7%, независимо от избрания режим, подпомагането работи на най-икономичния, за да можете да се приберете безопасно при необходимост.
Батерията е създадена да издържи 5 години/500 цикъла на зареждане. След това ресурсът ѝ постепенно започва да намалява.
Батерията не може да се сваля, трябва да се зарежда директно на велосипеда.
Пълното ѝ зареждане отнема между 4 и 5 часа.
КОМПЮТЪР BC 900
Компютърът BC 900 се продава с велосипеда. Интегриран е оптимално с велосипеда, за да улесни комуникацията ви с него.
Този компютър с GPS ще ви информира за заряда на батерията, оставащия пробег и режима на подпомагане.
Може да свържете BC900 с приложението DECATHLON CONNECT, за да получавате подробен отчет за преходите си.
СВЪРЗАНОСТ
Системата MAHLE X35 разполага с Ant+ и Bluetooth технологии, които ви позволяват да я свържете с вашия телефон или с велокомпютъра си, ако не искате да използвате BC900.
С приложението Mahle може да осъществите прецизни настройки, за да получавате данни за преходите си с велосипеда.
Рамка и вилка
Геометрията на рамката е предназначена за дълги преходи. Този велосипед е създаден да доставя удоволствие от колоезденето.
По-забележимите заварки на тръбите са полирани за по-елегантен вид.
Вилката е от 100% карбон за по-прецизно управление. Тя разполага и със странични уши, които позволяват натоварване до 4 кг на всеки от ботушите.
Ако монтирате багажник, можете да превозвате върху него товари с тегло до 10 кг.
Съвместим с гуми до 700x35.
УПРАВЛЕНИЕ
Елементите за управление на E-EDR AF – лапа и кормило VAN RYSEL, са изцяло алуминиеви.
Размер на лапата в зависимост от този на рамката:
XS – 80 мм;
S 90 – 90 мм;
M – 100 мм;
L – 110 мм;
XL – 120 мм.
Размер на кормилото:
XS – 400 мм;
S – 400 мм;
M – 420 мм;
L – 420 мм;
XL 440 мм.
ТРАНСМИСИЯ SHIMANO 105 DI2
Този модел е оборудван със следните компоненти от електронната група Shimano 105 Di2 12 скорости:
Курбел Shimano 105 50/34,
рамена с различна дължина в зависимост от размера на велосипеда:
XS – 170 мм;
S – 170 мм;
M – 172,5 мм;
L – 172,5 мм;
XL – 175 мм.
Венец-касета: Shimano 105 12 скорости 11-34.
Заден и преден дерайльор: Shimano 105 DI2.
Команда: Shimano 105 DI2.
Верига: Shimano CN-M7100.
Курбел: SHIMANO.
ПОДДРЪЖКА НА ТРАНСМИСИЯТА
Трансмисията изисква редовна поддръжка, особено ако карате в по-тежки условия (мокър и/или кален път). Добрата поддръжка гарантира по-дълъг живот на употреба.
Веригата трябва да се проверява редовно със следния инструмент:
https://www.decathlon.bg/p/120530-124385_tester-za-iznosvane-na-velosipedna-veriga.html?objectID=2002444&queryID=802d98189423bf71cbc965a816c5cad2
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ НА ЖИВОТА НА ТРАНСМИСИЯ
При покупка на велосипед и избор на трансмисия трябва да имате предвид и разходите по нейната поддръжка.
Дадените долу стойности са средни и варират значително в зависимост от поддръжката.
Средната продължителност на живот на една добре поддържана верига е 5000 км.
Средната продължителност на живот на венец-касета е 10 000-12 000 км.
Нередовната поддръжка може да доведе до прескачане на веригата, което да повреди рамката.
ДИСКОВИ СПИРАЧКИ
Дискови спирачки Shimano 105 с дискове 160 мм отпред и отзад.
Дисковите спирачки SHIMANO 105 хидравлични, което гарантира по-плавно и по-мощно спиране, отколкото с хидромеханични спирачки.
Необходим е период на разработване. Достатъчно е да се осъществят 20 плавни спирания при ниска скорост (20 км/ч) и още една серия при 30 км/ч. И двете спирачки трябва да се разработят добре.
Разработването осигурява по-добро сцепление между накладките и диска.
ПОДДРЪЖКА НА ХИДРАВЛИЧНИ СПИРАЧКИ
Хидравличните спирачки работят на принципа на затворен кръг между спирачното лостче и спирачния апарат.
Херметизацията се осъществява от маркуч.
С времето налягането в него постепенно намалява, което понижава и ефикасността на спиране. Когато лостчето стане твърде "меко" или започне да достига до кормилото, е време да обезвъздушите системата. За това са необходими специални инструменти и познания.
ПРЕДУПРЕЖДЕНИЯ И РЕГУЛИРАНЕ
Внимание: не задействайте спирачките без капла – така рискувате да залепите накладките.
Ако дискът опира в накладките, трябва да центровате каплата и апарата:
– Освободете оста на каплата.
– Стиснете силно спирачката, задръжте и стегнете оста.
– Ако дискът отново опира, повторете същата операция, като освободите апарата.
– Ако проблемът не е отстранен, обърнете се към нашия сервиз.
КАПЛИ и ГУМИ
Капли VAN RYSEL, създадени специално за електрически велосипеди.
Вътрешна широчина 19C;
предна ос 12x100;
специална задна ос;
капла tubeless ready.
Внимание: потегляйки с велосипеда, не забравяйте да вземете ключ 17, за да можете да свалите задната капла в случай че гумата се спука.
Гуми VAN RYSEL 32 мм, оптимално съчетание на ефективност и издръжливост. При нормална употреба на шосе пробегът им е от порядъка на 6000 км.