ВЕЛОСИПЕД RCX 2
Нашият нов кросов велосипед наистина ще ви впечатли при каране по колокрос трасетата през зимата. Пъргав и динамичен – идеалният баланс за успех в състезанията.
Сред множеството подобрения на тази рамка в сравнение с RCX се откроява улесненото почистване на калта от връзката между седалковата тръба и стойките на седалката.
Основният триъгълник е повдигнат, а формата на челната тръба е преработена така, че да улесни прокарването на рамото за пренасяне на велосипеда.
Рамка и вилка
Рамка и вилка от 100% карбон.
Рамката е хомологирана от Международния колоездачен съюз (UCI).
Жилата са прокарани през долната тръба.
Тегло на рамката: 940 г (M).
Тегло на вилката: 440 г.
ТРАНСМИСИЯ
Група Shimano GRX 12 S.
Много прецизна и здрава механична трансмисия.
ПАЛЦОВА КОМАНДА: SHIMANO GRX ST-RX610.
ЗАДЕН ДЕРАЙЛЬОР: SHIMANO GRX RD-RX820.
K7: Shimano 105 11-32. Свободен венец Hyperglide.
ВЕРИГА: Shimano 12s CN-M7100.
КУРБЕЛ: SHIMANO GRX FC-RX610-1 40 зъба.
Дължина на рамената на курбела в зависимост от размера на велосипеда:
XS: 165;
S: 170;
M: 172,5;
L, XL: 175.
ПОДДРЪЖКА НА ТРАНСМИСИЯТА
Трансмисията изисква редовна поддръжка, особено ако карате в по-тежки условия (мокър и/или кален път). Добрата поддръжка гарантира по-дълъг живот на употреба.
Веригата трябва да се проверява редовно със следния инструмент:
https://www.decathlon.bg/p/120530-124385_tester-za-iznosvane-na-velosipedna-veriga.html?objectID=2002444&queryID=802d98189423bf71cbc965a816c5cad2
СПИРАЧКИ
Хидравлични дискови спирачки SHIMANO GRX BR-RX410 за плавно и мощно спиране.
Предни и задни дискове SHIMANO SM-RT70 160 мм.
Необходим е период на разработване. Достатъчно е да се осъществят 20 плавни спирания при ниска скорост (20 км/ч) и още една серия при 30 км/ч. И двете спирачки трябва да се разработят добре.
Разработването гарантира по-добро сцепление между накладките и диска.
ПОДДРЪЖКА НА ХИДРАВЛИЧНИ СПИРАЧКИ
Хидравличните спирачки работят на принципа на затворен кръг между спирачното лостче и спирачния апарат.
Херметизацията се осъществява от маркуч.
С времето налягането в него постепенно намалява, което понижава и ефикасността на спиране. Когато лостчето стане твърде "меко" или започне да достига до кормилото, е време да обезвъздушите системата. За целта са необходими специални инструменти и познания.
КАПЛИ FULCRUM RAPID RED 900
ДИАМЕТЪР НА КАПЛАТА: 700c.
ТЕГЛО: 1870 г.
МАТЕРИАЛ НА ШИНАТА: алуминий. МАТЕРИАЛ НА РИНГА: алуминий, асиметричен. ВИСОЧИНА: предна и задна – 24,1 мм.
Широчина: 27,1 мм.
ВЪТРЕШНА ШИРОЧИНА: 22 мм.
СПИРАЧНА СИСТЕМА: дискова. СЪВМЕСТИМОСТ НА ПРЕДНАТА ОС: HH12-100.
СЪВМЕСТИМОСТ НА ЗАДНАТА ОС: HH12-142.
СПИЦИ (на предната/задната шина): 28.
МАКСИМАЛНО НАТОВАРВАНЕ:120 кг.
https://www.fulcrumwheels.com/fr/soutien/roues-oem/rapid-red-900
Рамката е съвместима с гуми с максимално сечение 40 мм.
ГУМИ
Гуми VITTORIA TERRENO MIX CX със сечение 33 мм. Това са универсални гуми с найлонов каркас 120 TPI.
TUBELESS READY:
да. Съветваме ви да карате с безкамерни гуми, тъй като те гарантират по-голям комфорт и ограничават риска от спукване.
Гумите са поставени без латексова течност. Следвайте инструкциите от видеото, за да завършите монтажа на гумите преди употреба с помощта на предоставения флакон (по 60 мл на гума): https://www.youtube.com/watch?v=vv6t7gapiIE
ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ, РЕГУЛИРАНЕ
Внимание: не задействайте спирачките без капла – така рискувате да залепите накладките.
Ако дискът опира в накладките, трябва да центровате каплата и апарата:
– Освободете оста на каплата.
– Стиснете силно спирачката, задръжте и стегнете оста.
– Ако дискът отново опира, повторете същата операция, като освободите апарата.
– Ако проблемът не е отстранен, обърнете се към нашия сервиз.
КОРМИЛО/ЛАПА/ЧАШКИ
Кормило: алуминиево VAN RYSEL.
400 мм при размер XS и S,
420 при размери M/L и XL.
ЛАПА: алуминиева VAN RYSEL.
ХS: 70.
S: 80.
M: 90.
L: 100.
XL: 110
СЕДАЛКА И СЕДАЛКОВО КОЛЧЕ
Седалка: VAN RYSEL
СЕДАЛКОВО КОЛЧЕ: VAN RYSEL 27,2 ММ, АЛУМИНИЕВО.
XS: 250 мм.
S, M, L: 350 мм. XL: 400 мм.
Педали
Продава се без педали.
ТЕГЛО
8,9 кг при размер M без педалите
ПОДДРЪЖКА НА ВЕЛОСИПЕДА
Искаме да привлечем вниманието ви върху факта, че велосипедите ни за крос или гравел се нуждаят от особени грижи. Те често се използват в по-тежки и по-взискателни към материалите условия. Редовната поддръжка е задължително условие за поддържането на велосипеда в добро състояние. Частите на трансмисията трябва да се сменят по-често, отколкото при шосейните велосипеди. Редовно трябва да се извършват проверки на затягането на осите на каплите, на скобите на седалката, на лапата и на други части.
ПОДХОДЯЩ ЛИ Е ТОЗИ ВЕЛОСИПЕД ЗА ГРАВЕЛ КОЛОЕЗДЕНЕ?
Гравел е общ термин, който обединява широк диапазон от условия.
Този велосипед е предназначен преди всичко за велокрос. Той не е конструиран за носене, осите на каплите не са усилени.
Рамката няма уши за багажници или калници.
С подходящи гуми обаче той може да ви отведе на спортни преходи извън трасетата. Все пак имайте предвид, че каплите не са подходящи за спускане по каменисти планински пътеки.
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ НА ЖИВОТА НА ТРАНСМИСИЯТА
При покупка на велосипед и избор на трансмисия трябва да имате предвид и разходите по нейната поддръжка.
Дадените долу стойности са средни и варират значително в зависимост от поддръжката.
Средната продължителност на живота на добре поддържана верига при КОЛОКРОС е 4000 км.
Средната продължителност на живота на венец-касета при КОЛОКРОС е 6000 – 10 000 км.
ИЗБОР НА РАЗМЕР
Погледнете таблицата с данни за геометрията на велосипеда.
Ако сте между два размера, по-късият велосипед е по-подходящ за колоездачи, залагащи на пъргавината. Ако напротив – искате да си осигурите по-удобна стойка за каране на дълги разстояния, изберете на по-дългия.