Как да прецените износването на гумата?
За отчитане степента на износване на гумите и най-вече на необходимостта от смяна трябва да се проверява състоянието на протектора. Именно той определя ефикасността на гумата, тъй като е в пряк контакт със съответния терен.
Гумата е износена, т.е. трябва да се смени, когато грайферите върху протектора са толкова изтъркани, че достигат нивото на страничните грайфери.
Как се демонтира гума?
За да демонтирате гумата, трябва да изпуснете изцяло въздуха от вътрешната гума. След това може да извадите гумата от каплата с помощта на щанга за демонтаж.
Как се монтира гума?
За да монтирате отново гумата, първо поставете единия ръб върху стената на каплата. След това напомпайте вътрешната гума до около 30% от капацитета ѝ, преди да я поставите в гумата (предварителното напомпване ограничава риска от приклещване на вътрешната гума).
Накрая фиксирайте и другия ръб около каплата, започвайки от обратната на вентила страна. Преди да напомпате изцяло гумата, уверете се, че вътрешната гума не е прищипана между гумата и каплата.
Как се напомпва гума?
Напомпвайте внимателно. Препоръчителното налягане е указано върху страницата на гумата и в описанието на продукта на нашия уебсайт.
Преди всяко излизане проверявайте дали налягането в гумите е подходящо за съответните условия.
Съветите на професионалиста
При напомпване на гумата определете налягането според конкретния терен и най-вече според метеорологичните условия.
Ако карате в дъждовно време, използвайте по-малко налягане, за да увеличите сцеплението.
Обратно - в сухо време може да напомпате повече.