Тестове в реална употреба от деца. Одобрен от специалисти
За да установим ефективността на комплекта извършихме съпоставителни тестове с 18 деца.
Едната тестова група от 9 деца използва комплекта 2 пъти по 20 минути седмично в продължение на 2 месеца, а другата група от 9 деца не използва комплекта. Резултатите са безспорни - след измерване на способността да се пази равновесие в края на теста децата, използвали продукта, имат значително по-развит баланс в сравнение с тези, които не са го ползвали.
Трасета
"С този комплект детето ще може да даде пълна свобода на въображението си и да го конструира, както му е интересно и забавно. За да се чувства по-сигурно, може да започне, поставяйки гредите на земята. Впоследствие можете да ги вдигнете или да използвате изпъкналата им страна, за да увеличите нивото на нестабилност. Животните ангажират въображението на децата, които създават истории с тях: животно за прескачане, за хващане и т.н.", споделя Анабел, член на концептуалния екип за детска гимнастика.
Техническа информация
Дължина на гредата: 700 мм.
Размери на основата: 270x270 мм.
Общи размери ри разположение в квадрат: 1200 x 1200 мм.
Етапи до постигане на динамичен баланс
До 4-годишна възраст детето трябва да се научи да насочва тялото си в дадена посока, а след това постепенно да е по-прецизно в движенията си, като напредва двата крака един до друг. На 4-годишна възраст детето може да ходи с единия крак пред другия на повърхност с ширина най-малко метър и половина.
На 6-годишна възраст детето е в състояние да ходи с единия крак пред другия (пета - пръсти) на повърхност поне с ширината на стъпалото му.
Психомоторно развитие
Психомоторното развитие на детето има генетични, двигателни и психологически основи.
Продукт може да окаже влияние върху психомоторното развитие на детето, ако действа на двигателното ниво.
Двигателното ниво включва няколко основни елемента: телесна проекция, динамична координация, равновесие, координация око-ръка, фина моторика и времево-пространствена ориентация.
Телесна проекция
Телесната проекция е представата, която детето има за своето тяло. Тя му позволява да има по-фин контрол върху движенията си и по-точно възприятие за тялото си. Първоначално то се изгражда от усещания и действия („усещане за тяло, тялото в движение“), преди да бъде представено и изобразено („представено тяло“, рисунка на човек). Колкото повече детето действа, толкова по-прецизна става проекцията на тялото му.
Координация око-ръка
Координацията око-ръка включва действия, които позволяват на детето да се прицелва с цялото си тяло или с част от него - най-малките да следват траектория, след това се прицелват към големи предмети и цели с ръцете и краката, а след това и към все по-малки и по-малки цели до пълен контрол на движенията - писане, нанизване на топчета на връв и др.
Времево-пространствена ориентация
Времево-пространствената ориентация включва всичко, което ориентира детето във времето (преди/след, ритмични дейности, ден/нощ, сезон и др.) и пространството (отпред/отзад, горе/долу, ляво/дясно и др).
Информация при използване
Да не се съхранява директно на пода. Препоръчваме използване на защитна постелка, за да не се повреди подовата настилка.