НЯКОЛКО ДУМИ ОТ НАШИЯ ЕКИП
Проектиран и разработен изцяло в нашите дизайнерски бюра в Лил.
Екипът на ELOPS създаде този велосипед, работейки в една основна насока: ЕФЕКТИВНОСТТА, която да направи ежедневните ви придвижвания по-лесни и по-приятни, независимо дали карате по равни, или по наклонени трасета.
Леката амортисьорна вилка, седалката и ръкохватките повишават комфорта.
Висококачествените части правят велосипеда надежден и издръжлив.
ПРАВИЛЕН ИЗБОР НА РАЗМЕР
S: за хора с ръст 1,55 – 1,64 м;
M: за хора с ръст 1,65 – 1,74 м.
Ако се колебаете между два размера, по-малкият ще ви осигури по-добра маневреност, а с по-големия ще разполагате с по-стабилен велосипед.
ТЕГЛО/ЕФЕКТИВНОСТ
Теглото от 14,3 кг (на размер М) прави този модел изключително ефективен за велосипед с окачване.
Стойката при педалиране с ъгъл на торса 60° е малко по-изправена, отколкото при другите модели. Това е оптималният начин да се осигури висока ефективност и същевременно да се повиши комфортът.
Изключителната шарка на гумите, както и тяхното тегло, също допринасят за впечатляващата бързина на този велосипед.
РАМКА
Рамката е от удебелени тръби от алуминий 6061 за по-ниско тегло.
Броните и жилата са прокарани вътре в нея за по-добро интегриране (internal routing).
Ухото на дерайльора се сваля и може да бъде заменено с резервно при повреда.
Тегло на рамката: 1800 грама (за размер M).
ВИЛКА
Амортисьорна вилка тип "Headshock" с ход 30 мм.
Тази технология допринася за значително намаляване на теглото на вилката в сравнение с това на моделите с ботуши и за предотвратяване на загубата на енергия при педалиране.
Ходът на амортисьора е достатъчен за поглъщане на сътресенията от пътя и за повишаване на комфорта при каране.
Тегло на вилката 1600 грама.
КОРМИЛО/ЛАПА/УПРАВЛЕНИЕ.
Полуповдигнато кормило "oversize" (31,8 мм) от олекотена сплав.
Широчина на кормилото 62 см.
Лапа "oversize" (31,8 мм) от кован алуминий размер 1 1/8 инча с ъгъл +8°.
Полуинтегрирани чашки ahead set 1 1/8 инча.
Ергономични ръкохватки с коркова част за по-приятно усещане при допир и по-голям комфорт.
Дължина на лапата:
S: 60 мм;
M: 80 мм.
L/XL: 100 мм.
ТРАНСМИСИЯ
Нашата трансмисия SRAM NX с 1x11 индексирани скорости намалява теглото и улеснява превключването на предавките с една ръка.
Заимстваният от планинските велосипеди диапазон на предавателните числа е като на трансмисия с три плочи и ви позволява да се движите навсякъде.
Индексирана команда SRAM NX.
Касета за 11 скорости SRAM NX 11/42.
Една плоча: 36 зъба с водач на веригата.
Верига SRAM NX със съединител.
Заден дерайльор: SRAM NX.
СПИРАЧКИ
Хидравлични дискови спирачки BTWIN by TEKTRO TKD32.
Тези спирачки, които се използват и при планинските велосипеди, осигуряват ефективно, лесно и прогресивно спиране във всякакво време.
Алуминиеви лостчета.
Диаметър на дисковете 160 мм.
КАПЛИ
Двустенните алуминиеви шини (28-622) са устойчиви на деформация в следствие на удари и осигуряват на велосипеда отлична ефективност.
Диаметър на каплите: 28 инча, широчина на шината 19 мм.
Водоустойчивите главини повишават ефективността при каране и експлоатационната дълготрайност.
Двете капли са стегнати с гайки за ограничаване на риска от кражба.
Всяка от тях е захваната с 32 спици.
ГУМИ
Изключителният дизайн на грайферите на градските гуми за големи разстояния осигуряват комфорт и добро сцепление на сухи и мокри настилки.
Гумите "Skinwall" с мек борд допълнително понижават теглото.
Найлоновата лента срещу спукване "от борд до борд" с кевларена вложка и допълнителната гумена лента предпазват ефикасно двете гуми от спукване при пробиване и прищипване.
Размер на гумите: 38-622/700 x 38C.
Тегло: 612 грама
СЕДАЛКА/СЕДАЛКОВО КОЛЧЕ
Седалката B'TWIN SPORT 500 с мемори пяна повишава комфорта по време на каране.
Алуминиевото колче е градуирано за по-лесно регулиране.
Дължина на седалковото колче = 350 мм.
Диаметър на скобата = 32 мм.
Диаметър на колчето = 27,2 мм.
Скобата на седалковото колче се стяга с болт и гайка за ограничаване на риска от кражба.
КУРБЕЛ/ПЕДАЛИ
Леки и здрави градски педали от алуминий.
Широка контактна повърхност с релеф, осигуряващ голям комфорт и добро сцепление с обувките.
Алуминиеви рамена SRAM ISIS с дължина 170 мм.
Ос-касета на резба с външни лагери BB GXP TM MTB68 ROAD WA73SP, широчина 68 мм.
Лек, дискретен и ефикасен протектор на веригата, който предпазва дрехите.
Светлини.
Мощните светлини, захранвани от динамо главина, позволяват да виждате и да ви виждат при всякакви обстоятелства, за да карате в пълна безопасност.
Динамо-главина SHIMANO NEXUS 6 V, 3 W.
Фар 30 лукса AXA BLUELINE, с който виждате на 30 м пред себе си, а вас ви виждат от 3000 м (тест на производителя).
Стоп AXA BLUELINE, с който ви виждат от 600 м и от 220°.
Добавянето на кондензатор позволява на стопа да работи 4 минути след спиране на велосипеда.
БАГАЖНИК/КАЛНИЦИ
За да можете да превозвате вещите си и да останете чисти и сухи при всякакви обстоятелства, велосипедът е оборудван с багажник и калници, създадени специално за тази моделна гама.
Багажникът е с товароносимост 27 кг и е съвместим с детско столче. Диаметърът на тръбите 12 мм позволява монтирането на всички продукти от гамата за превозване на багаж Elops, предлагани от DECATHLON.
Калниците са с две спици, които се стягат с болтове и гайки за максимум стабилност и здравина.
ОПОРНА СТОЙКА.
Задната опорна стойка, която издържа натоварване до 35 кг, осигурява стабилност на велосипеда, дори когато е натоварен с дисаги.
Задната опорна стойка не влиза в контакт с рамената на курбела, когато бутате велосипеда напред или назад, за да маневрирате след спиране.
СЪВМЕСТИМИ АКСЕСОАРИ.
Рамката разполага с места за захващане велокатинар с пластини и на постоянно монтирано заключващо устройство тип RINGLOCK за блокиране на каплата.
Багажникът с товароносимост 27 кг е съвместим с детско столче и с всички продукти от гамата за превозване на багаж ELOPS.
МАКСИМАЛНО ТЕГЛО
Максимално тегло на велосипеда, колоездача и товара 140 кг.
РАЗРАБОТВАНЕ НА СПИРАЧНИТЕ НАКЛАДКИ.
Спирачните накладки се нуждаят от разработване, за да се напаснат добре и да достигнат пълната си ефективност. За целта е добре да се осъществят десетина прогресивни спирания с всяка спирачка.
Прекалено резкият натиск върху накладките може да доведе до заглаждане на повърхността им и да понижи функционалната им ефективност.
Тези действия са необходими за осигуряване на ефикасна и дълготрайна работа на спирачките.