Как да прецените износването на гумата?
За отчитане степента на износване на гумите и най-вече на необходимостта от смяна, трябва да се проверява състоянието на протектора. Именно той определя ефикасността на гумата, тъй като е в пряк контакт със съответния терен.
Гумата е износена, т.е. трябва да се смени, когато грайферите на протектора са толкова изтъркани, че достигат нивото на страничните грайфери.
Как се демонтира гума?
За да демонтирате гумата, трябва да изпуснете изцяло въздуха от вътрешната гума.
След това може да извадите гумата от каплата с помощта на щанга за демонтаж.
Как се монтира гума?
Съветваме ви да се уверите, че стрелката на страничната част на гумата сочи посоката на движение.
За да монтирате гумата, поставете твърдия борд (това е твърдата част, която определя формата на гумата) върху каплата.
След това напомпайте вътрешната гума до около 30% от капацитета ѝ, преди да я поставите в каплата (предварителното напомпване ограничава риска от прищипване на вътрешната гума).
Накрая фиксирайте и другия ръб около каплата, започвайки от обратната на вентила страна.
Как се напомпва гума?
Напомпвайте внимателно.
Препоръчителното налягане е указано върху страницата на гумата и в описанието на продукта на нашия уебсайт.
Преди всяко излизане проверявайте дали налягането в гумите е подходящо за съответните условия.
Съветите на професионалиста
При напомпване на гумата, определете налягането според конкретния терен и най-вече според метеорологичните условия.
Ако карате в дъждовно време, използвайте по-малко налягане, за да увеличите сцеплението. Обратно - в сухо време може да напомпате повече. Преди всяко излизане проверявайте дали налягането в гумите е подходящо за съответните условия.